Tuesday, July 22, 2008

An American in Paris

Lately, viata mea la Paris seamana cu cea a unui scritor american care sta de vreo 10 ani aici si care are his very own lifestyle, less of what Paris is supposed to be. Intre mancarea congelata de la Picard si Monoprix -ul cu de toate la gramada si eu ma simt integrata in circuitul francez autentic desi poti sa afirmi linistit ca este cat se poate de boring. E drept ca eu mai scap din cand pe la Delmontel - nu pot sa renunt la croissantele aux amandes... ceea ce mai pastreaza un oarecare French touch...uneori.
In interviul americanului mi-a placut pasajul despre Guignol, the violent Chinese-looking puppet. "Les Guignols" show (difuzat pe Canal+) are un impact highly recunoscut si alteori negat asupra culturii populare franeze. Those satiric latex puppets traduc actualitatea si realitatea franceza intr-un stil veritabil si foarte usor de accesat ca imagistica astfel ca, a doua zi, colegii francezi imi vor povesti mai degraba replica lui PPDA in varianta latex decat a jurnalului real de la ora 20. (Regele PPDA tocmai a murit, traiasca Regina, dar despre asta altcandva). Si apoi acel "Marché du Jambon". Da, un targ cu antiques si sunca merita vazut cu siguranta. Clicq aici.

No comments: